Veelgestelde vragen

Algemeen


Wat is de digitale menukaart van opcafegaan.be?
Een gratis online beheersysteem voor digitale menukaarten
Voor wie is de digitale menukaart bedoeld?
Cafés, brasseries, restaurants, hotels, bars, clubs,... Kortom voor iedereen die hun menukaart snel en eenvoudig digitaal wil aanbieden via de smartphone van klanten
Welk zijn de vereisten voor het QR systeem om te werken?
  1. Je klant heeft een smartphone of tablet nodig
  2. Je klant heeft een werkende dataverbinding nodig (Wifi van je zaak kan ook)
  3. Je klant heeft een barcodescanner nodig (staat tegenwoordig standaard op smartphones geïnstalleerd
Moet ik de QR-code telkens opnieuw afdrukken als ik mijn menukaart aanpas?
Nee hoor, je drukt je QR eenmalig af en je past je kaart online zoveel aan als je wil. Weeral een paar bomen gered!
Leveren jullie houders aan voor de QR-code?
Nee, voorlopig leveren we enkel een printbare PDF aan met hierin de QR code. Je print de QR-code zoveel af als je maar wil en steekt hem in driehoekjes die je op je tafels zet, of je plastificeert ze.
Vergt het aanmaken veel tijd?
Het samenstellen van je menukaart moet allicht niet meer gebeuren. Je zal waarschijnlijk je menukaart vooral moeten overtypen. We steken het niet onder stoelen of banken dat je hier wel even mee bezig zal zijn. Het goede nieuws? Je hoeft het maar éénmalig te doen.

PS: Wil je dat wij je menukaart invullen? Dit kan. We vragen hiervoor een eenmalige servicefee van € 175. Daarna krijg jij je account en kan je het beheer zelf doen via onze interface. Vraag hier meer info aan. Prijs

Is de digitale menukaart gratis?
YES! Gratis voor de Horeca. What’s the catch? Wel er is geen addertje onder het gras.
Blijft het product gratis?
Het menukaartbeheer en afdrukken van QR-codes willen we gratis houden. Het kan zijn dat we op termijn extra betalende functionaliteiten lanceren maar de basis blijft gratis.
Is de menukaart gratis onbeperkt aanpasbaar?
De menukaart kan je zoveel aanpassen als je maar wil door je in te loggen op je account. Bovendien is aanpassen gratis.

Functionaliteit


Is de digitale menukaart geïntegreerd met een POS kassasysteem?
Voorlopig is de menukaart niet geïntegreerd met een kassasysteem. In de toekomst zijn we dit wel van plan
Kan ik allergenen toevoegen in de digitale menukaart?
Dat kan, per menu-item kan je een vrije omschrijving toevoegen rond allergenen
Is het aanmaken en beheren moeilijk?
Nee, aanmaken kan via onze intuïtieve interface. Beheren is ook vrij simpel
Kan ik promoties, specials of happy hours aankondigen via mijn menukaart?
Voorlopig nog niet maar we willen dit wel snel aanbieden
Kan ik logo’s en achtergronden aanpassen of afbeeldingen toevoegen aan mijn kaart?
De digitale menukaart komt voorlopig niet met aanpasbare achtergronden, logo’s of foto’s. We overwegen dit wel in de toekomst.
Kan je ook bestellen en betalen via de digitale menukaart?
In eerste instantie bieden we nog geen online bestellen en betalen aan. In latere fase komt dit er zeker.
Kan je ook een suggestiekaart toevoegen?
In de eerste versie is die mogelijkheid er niet om aparte kaarten toe te voegen. In de volgende versie willen we dit wel voorzien.
Kan ik de menukaart ook afdrukken en in een boek steken, stel dat corona voorbij is?
Dit lijkt ons een zeer nuttige functionaliteit. We denken hier zeker over na
Kan ik de digitale menukaart ook op mijn website of Facebookpagina vermelden?
In eerste instantie niet maar we willen dit binnenkort zeker overwegen