Opcafegaan gratis digitale menukaart
nieuw

Opcafegaan introduceert,
een gratis digitale menukaart.

Gratis een menukaart? Jep!

Eenvoudig voor jouw klanten

  1. Klanten richten hun smartphone naar een QR code die op jouw tafels ligt.
  2. Ze worden vervolgens begeleid naar jouw digitale menukaart . Zo kunnen ze zoeken en filteren naar de ideale consumptie en maken ze sneller hun keuze.

Hoe werkt het voor mij?

  1. Meld je aan of maak een account aan!
  2. Selecteer je zaak
  3. Neem even de tijd en vul je menukaart in
  4. Print de QR-codes af en plaats deze op jouw tafels.
De digitale menukaart is een veilige en snelle manier om mensen ervan te overtuigen dat jouw zaak het bezoeken waard is en dat je de nodige hygiënische maatregelen in acht neemt

Voordelen voor jou?

Wat zijn de voordelen voor mij wanneer ik de digitale menukaart in mijn zaak leg?
  1. Eenvoudige nieuwe manier om je menukaart te beheren via 1 centraal platform
  2. Bij drukte spaar jij of je personeel heel wat over en weer geloop uit. Je hoeft immers geen kaarten meer aan tafel te brengen en weer weg te halen
  3. Je klanten bestellen vaker want de kaart is altijd voorhanden. Jouw zaak zal er hopelijk wel bij varen

Voordelen voor je klanten

Wat zijn de voordelen voor mijn klanten?
  1. Ze hoeven niet te wachten tot iemand de menukaart brengt
  2. Een groep klanten kan allemaal tegelijk op de menukaart kijken via hun smartphone
  3. Hygiënisch, want 100% zekerheid dat niemand voorheen de kaart al heeft vastgehad
  4. Een nieuwe leuke manier van drankjes of eten kiezen
  5. Zeer gebruiksvriendelijke interactieve digitale menukaart
  6. Ze kunnen onmiddellijk de menukaart raadplegen dus hebben meer controle, moeten niet wachten tot iemand anders “klaar” is of tot jij of je personeel de kaart heeft gebracht. Dat maakt de ervaring en beleving in jouw zaak veel leuker

Voordelen voor je personeel

Waarom gaat mijn personeel dit leuk vinden?
  1. Aan tafel wachten tot de klant een keuze heeft gemaakt terwijl het druk is, is niet altijd even leuk. Omdat klanten vlak na het neerzitten de menukaart kunnen raadplegen kunnen ze dus ook sneller beginnen kiezen en weten ze hopelijk sneller wat ze willen
  2. Je personeel moet niet nodeloos van en naar tafels lopen. Dat bespaart hen tijd

Wow, zoveel goed nieuws?

Wel er is nog méér. Je zaak krijgt bovenop de gratis digitale menukaart nog een gratis vermelding op www.opcafegaan.be. Een horecaplatform dat jaarlijks door 500.000 potentiële klanten gebruikt wordt in hun zoektocht naar gezellige restaurants, brasseries en cafés.

Bonus: we tonen je digitale menukaart ook nog eens op je vermelding op www.opcafegaan.be . Zo kunnen mensen vooraleer ze in jouw zaak zitten al even gaan kijken wat ze bij jou kunnen bestellen.

Wist je dat klanten vaker bestellen omdat de digitale menukaart altijd voorhanden is?

Vanaf wanneer kan ik mijn digitale menukaart aanmaken?
We zijn hard aan het werk om dit systeem zo snel mogelijk gratis aan te kunnen bieden. Zet je op onze wachtlijst en kom als eerste te weten vanaf wanneer de digitale menukaart voor jou beschikbaar zal zijn.

Veel gestelde vragen

Algemeen


Wat is de digitale menukaart van opcafegaan.be?
Een gratis online beheersysteem voor digitale menukaarten
Voor wie is de digitale menukaart bedoeld?
Cafés, brasseries, restaurants, hotels, bars, clubs,... Kortom voor iedereen die hun menukaart snel en eenvoudig digitaal wil aanbieden via de smartphone van klanten
Welk zijn de vereisten voor het QR systeem om te werken?
  1. Je klant heeft een smartphone of tablet nodig
  2. Je klant heeft een werkende dataverbinding nodig (Wifi van je zaak kan ook)
  3. Je klant heeft een barcodescanner nodig (staat tegenwoordig standaard op smartphones geïnstalleerd
Moet ik de QR-code telkens opnieuw afdrukken als ik mijn menukaart aanpas?
Nee hoor, je drukt je QR eenmalig af en je past je kaart online zoveel aan als je wil. Weeral een paar bomen gered!
Leveren jullie houders aan voor de QR-code?
Nee, voorlopig leveren we enkel een printbare PDF aan met hierin de QR code. Je print de QR-code zoveel af als je maar wil en steekt hem in driehoekjes die je op je tafels zet, of je plastificeert ze.
Vergt het aanmaken veel tijd?
Het samenstellen van je menukaart moet allicht niet meer gebeuren. Je zal waarschijnlijk je menukaart vooral moeten overtypen. We steken het niet onder stoelen of banken dat je hier wel even mee bezig zal zijn. Het goede nieuws? Je hoeft het maar éénmalig te doen.

PS: Wil je dat wij je menukaart invullen? Dit kan. We vragen hiervoor een eenmalige servicefee van € 175. Daarna krijg jij je account en kan je het beheer zelf doen via onze interface. Vraag hier meer info aan. Prijs

Is de digitale menukaart gratis?
YES! Gratis voor de Horeca. What’s the catch? Wel er is geen addertje onder het gras.
Blijft het product gratis?
Het menukaartbeheer en afdrukken van QR-codes willen we gratis houden. Het kan zijn dat we op termijn extra betalende functionaliteiten lanceren maar de basis blijft gratis.
Is de menukaart gratis onbeperkt aanpasbaar?
De menukaart kan je zoveel aanpassen als je maar wil door je in te loggen op je account. Bovendien is aanpassen gratis.

Functionaliteit


Is de digitale menukaart geïntegreerd met een POS kassasysteem?
Voorlopig is de menukaart niet geïntegreerd met een kassasysteem. In de toekomst zijn we dit wel van plan
Kan ik allergenen toevoegen in de digitale menukaart?
Dat kan, per menu-item kan je een vrije omschrijving toevoegen rond allergenen
Is het aanmaken en beheren moeilijk?
Nee, aanmaken kan via onze intuïtieve interface. Beheren is ook vrij simpel
Kan ik promoties, specials of happy hours aankondigen via mijn menukaart?
Voorlopig nog niet maar we willen dit wel snel aanbieden
Kan ik logo’s en achtergronden aanpassen of afbeeldingen toevoegen aan mijn kaart?
De digitale menukaart komt voorlopig niet met aanpasbare achtergronden, logo’s of foto’s. We overwegen dit wel in de toekomst.
Kan je ook bestellen en betalen via de digitale menukaart?
In eerste instantie bieden we nog geen online bestellen en betalen aan. In latere fase komt dit er zeker.
Kan je ook een suggestiekaart toevoegen?
In de eerste versie is die mogelijkheid er niet om aparte kaarten toe te voegen. In de volgende versie willen we dit wel voorzien.
Kan ik de menukaart ook afdrukken en in een boek steken, stel dat corona voorbij is?
Dit lijkt ons een zeer nuttige functionaliteit. We denken hier zeker over na
Kan ik de digitale menukaart ook op mijn website of Facebookpagina vermelden?
In eerste instantie niet maar we willen dit binnenkort zeker overwegen