Terug29 november 2023

Moet je de menukaart meteen wegnemen na de bestelling van de klant?

Neem jij na de bestelling van je klant de menukaart meteen weer weg? Of laat je ze liggen zodat klanten achteraf eenvoudig iets bij kunnen bestellen? Beiden hebben zo zijn voor- en nadelen. We overlopen ze even voor jou zodat jij de beste keuze kan maken voor je zaak.

Pro wegnemen

Meer ruimte op tafel

Een menukaart kan (te) veel ruimte innemen op de tafel van je klanten. Hierdoor is het natuurlijk vanzelfsprekend dat je ze weg legt.

Besparing, want minder menukaarten nodig

Een menukaart laten maken kost natuurlijk tijd en geld. Het kan zijn dat je er daarom voor kiest om een beperkt aantal menukaarten voorhanden te houden. Dan is het ook logisch dat je de kaart achteraf wegneemt want zo kan een andere klant erin kijken.

Anti-diefstal

Menukaarten worden soms gestolen in zaken. Om dit te voorkomen kan je ervoor kiezen om je menukaart na de bestelling weg te nemen.

Minder kans op besmeurde menukaarten

Laat je de menukaart gewoon op tafel liggen? Dan is de kans bestaande dat ze tijdens het eten besmeurd worden. Dat is natuurlijk niet aangenaam.

Pro laten liggen

Drempel verlagen voor extra bestellingen

Wanneer de menukaart nog op tafel ligt kunnen gasten eenvoudig wat extra bestellen. Stel dat ze bv. nog een extra biertje willen bij hun snack maar niet weten wat er allemaal op fles verkrijgbaar is dan helpt dit hen snel te laten kiezen. Op die manier ben je niet alleen klantvriendelijk maar verkoop je ook meer.

Contactgegevens bij de hand

Wil er iemand je zaak opnieuw bezoeken of je openingsuren bekijken? Deze staan natuurlijk ook in je menukaart.

En wat vinden wij?

Wij zijn pro laten liggen, als er voldoende ruimte is op de tafel. Zo speel je in op impulsaankopen en inspireer je klanten met je aanbod. En wat als er niet voldoende ruimte is op de tafel? Wel, zeg hallo tegen Garçon, dé gratis digitale menukaart met QR-code. Je klant scant de QR-code op je tafel en ziet meteen je kaart. Van gebrek aan plaats, te weinig menukaarten of besmeurde kaarten is geen sprake meer. Bovendien is het gratis.

Leg net als meer dan 100 andere horecazaken QR-codes van Garçon in je zaak en ontdek de vele gemakken van Garçon, onze gratis digitale menukaart. Gemakkelijke voor jou én je klanten!