Blog

Menu engineering: maak je menukaart winstgevender met deze 8 tips!

Wil je je zaak winstgevender maken? Dan is het hoog tijd om je menukaart een keer onder de loep te nemen aan de hand van menu engineering.

Culinaire specialiteiten van België: dit moet je proberen

Bij ons kun je terecht voor je favoriete café, restaurant en brasserie, maar dan moet je wel weten wat je moet proberen. Als je zelf uit België komt, dan weet je dit vast. Toch willen we wat inspiratie geven. In deze blog nemen we je mee in de culinaire specialiteiten van België. Van zoet tot hartig en van eten tot drinken. In België zijn allerlei specialiteiten die je moet proberen.

Horecamarketing: de geheime saus voor succes

We zijn fan van Andermans Zaken. Een programma op één, dat inspeelt op het redden van (horeca)zaken in nood. Een belangrijke pijler die Kamal Kharmach altijd bovenhaalt in zijn reddingsplan van aanpak, is marketing. Maar wat is marketing? En waarom is dit zo belangrijk?

De beste vloeren voor een horecazaak

Wie voor de uitdaging staat een nieuwe vloer te laten plaatsen in een horecazaak heeft nu de uitgelezen kans om de meest optimale vloer te kiezen. In horecazaken komen we doorgaans dezelfde type vloeren tegen, vloeren die tegen een stootje kunnen en die vies mogen worden. In verreweg de meeste gevallen wordt er gekozen voor een houten vloer, keramische vloer of betonvloer.

Alicante als inspiratie voor je horecaonderneming

Ben je op zoek naar nieuwe inspiratie voor jouw horecazaak? Overweeg dan Alicante als je volgende bestemming en laat je betoveren door deze mediterrane stad!

10 populaire horecatrends voor 2024 die je direct kan inzetten in je zaak

Horecatrends die ver van ons bed zijn, daar hebben we weinig aan. Daarom schotelen we jullie 10 direct inzetbare horecatrends voor die vandaag en morgen het verschil zullen maken voor jou én je klanten. Veel leesplezier!

Bar management: gescheiden bestel- en betaalsystemen zorgen voor tijdverlies en uitdagingen

In de bruisende wereld van cafés en uitgaansgelegenheden, waar elk moment telt, staan ondernemers voor talloze operationele hindernissen die de vlotte gang van zaken kunnen verstoren.

Oostendse kroegentocht: bezoek deze 7 bruine kroegen voor ze verdwenen zijn!

Heb je al altijd eens wat ‘couleur local’ willen opsnuiven aan de kust? Ga een keer niet naar een garnaalvisserstentoonstelling, maar ga voor het échte leven.

Drinken kan leuk zijn, maar wat zijn je opties?

Als je gaat drinken is het vaak de vraag waar, wanneer en met wie? Die keuzes kunnen vrij moeilijk zijn..

Hoe omgaan met conflict in de horeca?

Jon Taffer is de televisiepersoonlijkheid van Bar Rescue, een programma dat al jaren in de VS hoge ogen gooit en waarbij het doel is om horecazaken die het moeilijk hebben te redden. Vandaag geeft Jon Taffer 10 tips over hoe je om moet gaan met conflict in de horeca.

Waarom een QR-menukaart beter is dan een papieren – 7 voordelen

Een QR-menukaart of digitale menukaart is beter dan een papieren! Niet voor ons, maar voor jou en je klanten. Hoe werkt dit? Wat zijn de voordelen? En hoe schakel je zo’n digitale menukaart in in je zaak? Lees er alles over…

Hoe meer horecaklanten aantrekken door sterkere verkoopargumenten (usp's)

Wil je ook graag meer cliënteel? Dan is het in kaart brengen, versterken en promoten van je USP’s enorm belangrijk. Maar wat is dat, zo’n USP en hoe zet je die in in je zaak?

Moet je de menukaart meteen wegnemen na de bestelling van de klant?

Neem jij na de bestelling van je klant de menukaart meteen weer weg? Of laat je ze liggen zodat klanten achteraf eenvoudig iets bij kunnen bestellen? Beiden hebben zo zijn voor- en nadelen. We overlopen ze even voor jou zodat jij de beste keuze kan maken voor je zaak.

9 Slimme horecapromoties die je omzet direct opkrikken!

Happy hour is waarschijnlijk de meest bekende horecapromotie maar welke acties steken er bovenuit? En kom je met elke actie wel uit de kosten? Wij overlopen voor jou de interessantste acties die je kan doen om de verkoop in jouw zaak te laten stijgen!

Help, wat doen bij een negatieve beoordeling van mijn horecazaak?

Je geeft dagelijks 100% van jezelf? En toch komt er een negatieve beoordeling over jouw zaak. Je begrijpt er niets van. Je bent nu misschien verward, kwaad of teleurgesteld.

Hoe bouw je een sterk merk uit als horecazaak

In de buurt is er een karaokebar die ‘s middags broodjes verkoopt. Het is een nieuw concept maar er komt voorlopig weinig volk opdagen. Klanten zijn verward. Wat moet een karaokebar met broodjes?