Neem jij na de bestelling van je klant de menukaart meteen weer weg? Of laat je ze liggen zodat klanten achteraf eenvoudig iets bij kunnen bestellen? Beiden hebben zo zijn voor- en nadelen. We overlopen ze even voor jou zodat jij de beste keuze kan maken voor je zaak.
Een QR-menukaart of digitale menukaart is beter dan een papieren! Niet voor ons, maar voor jou en je klanten. Hoe werkt dit? Wat zijn de voordelen? En hoe schakel je zo’n digitale menukaart in in je zaak? Lees er alles over…
Jeff is een hardwerkende horeca ondernemer. We volgden hem een week terwijl hij elke menukaart aanpassing minutieus voor ons logde:
Het EK in Duitsland komt dichterbij dus tijd om even stil te staan en na te denken over deze opportuniteit voor jouw horecazaak. Het EK start op vrijdag 14 juni 2024 en eindigt op zondag 14 juli 2024.
Volgens Digimeter gebruikt 55% van de Vlamingen dagelijks Facebook. Je Facebook pagina regelmatig updaten is dan ook van vitaal belang als je gratis je zaak wil promoten. Volgens Social Insider bereik je per Facebook post echter maar 5 à 6 % van je volgers. Daarom is vaker posten noodzakelijk. Wat je kan posten, belichten we in deze blogpost.
Hoe zorg je voor een vol terras bij mooi én minder mooi voorjaarsweer? Ontdek het aan de hand van deze 8 tips.
Wil je je zaak winstgevender maken? Dan is het hoog tijd om je menukaart een keer onder de loep te nemen aan de hand van menu engineering.
We zijn fan van Andermans Zaken. Een programma op één, dat inspeelt op het redden van (horeca)zaken in nood. Een belangrijke pijler die Kamal Kharmach altijd bovenhaalt in zijn reddingsplan van aanpak, is marketing. Maar wat is marketing? En waarom is dit zo belangrijk?
Horecatrends die ver van ons bed zijn, daar hebben we weinig aan. Daarom schotelen we jullie 10 direct inzetbare horecatrends voor die vandaag en morgen het verschil zullen maken voor jou én je klanten. Veel leesplezier!
In de bruisende wereld van cafés en uitgaansgelegenheden, waar elk moment telt, staan ondernemers voor talloze operationele hindernissen die de vlotte gang van zaken kunnen verstoren.
Jon Taffer is de televisiepersoonlijkheid van Bar Rescue, een programma dat al jaren in de VS hoge ogen gooit en waarbij het doel is om horecazaken die het moeilijk hebben te redden. Vandaag geeft Jon Taffer 10 tips over hoe je om moet gaan met conflict in de horeca.
Wil je ook graag meer cliënteel? Dan is het in kaart brengen, versterken en promoten van je USP’s enorm belangrijk. Maar wat is dat, zo’n USP en hoe zet je die in in je zaak?
Happy hour is waarschijnlijk de meest bekende horecapromotie maar welke acties steken er bovenuit? En kom je met elke actie wel uit de kosten? Wij overlopen voor jou de interessantste acties die je kan doen om de verkoop in jouw zaak te laten stijgen!
Je geeft dagelijks 100% van jezelf? En toch komt er een negatieve beoordeling over jouw zaak. Je begrijpt er niets van. Je bent nu misschien verward, kwaad of teleurgesteld.
In de buurt is er een karaokebar die ‘s middags broodjes verkoopt. Het is een nieuw concept maar er komt voorlopig weinig volk opdagen. Klanten zijn verward. Wat moet een karaokebar met broodjes?
Gebruik jij al gedetailleerde beschrijvingen op je menukaart? Aan de hand van deze voordelen, leer je hoe je meer verkoopt.